poniedziałek, 16 lipca 2012

Regulamin



I. Podstawowe informacje
  1. Upewnij się, że masz czas i chęć na prowadzenie postaci na blogu. Większość preferuje osoby, które nie cierpią na tak zwany syndrom słomianego zapału, jaki kończy się na opublikowaniu karty. Staramy się tworzyć historię bloga, miejsca.
  2. Dokładnie zastanów się nad postacią - jaka ma być. Niezdecydowanie i ciągła zmiana płci lub godności i historii postaci potrafi być męcząca. 
  3. Co pewien okres czasu (najczęściej co miesiąc) będzie widniała w linkach lista obecności, mająca na celu wyeliminowanie osób nieaktywnych (bez urlopu). Osoby z urlopem, który wypada na czas sprawdzania frekwencji, są zwolnione z obowiązkowego podpisania się.
  4. Urlopy. Jeśli nie jesteś w stanie prowadzić postaci przez pewien okres czasu - wystarczy napisać mniej więcej ów okres nieobecności, co zostanie wprowadzone do bloga. Na określoną nieobecność nie wymagam wyjaśnień. Jednak w chwili, gdy zmuszeni jesteśmy wziąć urlop nieokreślony, dobrze byłoby zobaczyć powód. Nie musi to być rozpisane, jedynie nakreślone (sprawy osobiste, problemy techniczne, poprawki, wyjazdy, "zawieszenie" inwencji twórczej).
  5. Prośby, problemy, skargi, zażalenia oraz pomysły - kierujemy pod zakładką Administracja. 
II. Posty
  1. Przez najbliższy czas nie zostanie wprowadzony limit czasowy pomiędzy jedną a drugą kartą postaci tudzież notką. Nie możemy pozwolić na niecierpliwość innych!
  2. Publikując posty, starajmy się zachować zasady ortografii oraz interpunkcji. Można zrozumieć osoby z dysleksją, aczkolwiek od tego są słowniki internetowe oraz edytor tekstowy, podkreślający błędne słowo. 
  3. Wulgaryzmy oraz sceny erotyczne są dozwolone, aczkolwiek prosimy o granicę przyzwoitości. Nie wszyscy są pełnoletni i nie wszyscy są osobami preferującymi czytanie bezpośrednich zwrotów. Nie widzę potrzeby używania gwiazdek - jedynie zaznaczyć na początku postu jego charakter. 
  4. Nie istnieje tutaj terminologia publikacji notek. Przecież nie można na kimś wymusić weny, żeby w czasie zmieściła się.
  5. Miło byłoby zobaczyć, że posty będące najczęściej formą opowiadania wynoszą długość ponad trzech czwartych jednej strony Worda. 
III. Wątki
  1. Z własnego doświadczenia wiem, że "blogowi pisarze" cenią sobie długość wątku. Także nie ukrywam, że oczy cieszą się na widok odpowiedzi wynoszącej dziesięć zdań, aniżeli trzy zdania. Niektórym się odechciewa pisania. Nie jest to jednak wymóg, którego kiedy się do niego nie dostosuje, zostaje wydalony ze sfery blogowej. Jest to informacja dodatkowa.
  2. Pełna swoboda w wątkach. Nie ma potrzeby oznaczania tekstu jako wulgarnego czy erotycznego, ponieważ są to już - na swój sposób - prywatne korespondencje z autorem drugiej postaci, więc jest to zależne od adresata i odbiorcy.
  3. Treści prywatne (kierowane do autora postaci), umieszczamy w nawiasach kwadratowych - [...], by można było odróżnić tekst wątku od tekstu prywatnego.
IV. Karta postaci
  1. Karta postaci jest naszą wizytówką. To na niej wspiera się chęć prowadzenia w wątku z twoją postacią, więc powinieneś/powinnaś zadbać o to, ażeby była ona przejrzysta i treściwa. 
  2. Jej długość nie jest dokładnie określona - zawierasz informacje, jakie - według ciebie - są istotne dla twojej  postaci. 
  3. Używając wizerunku znanej osoby - wypadałoby napisać godność osoby, którego wizerunek używamy w zakładce - "zajęte wizerunki". Dobrze byłoby, gdyby wizerunek nie był ciągle zmieniany. Zdjęcia tej samej osoby - jak najbardziej, ale całokształt? Wiele osób upatrzy sobie wizerunek i przez częste zmienianie nie mają szans na jego użycie, także starajmy się znaleźć takie oblicze, jakie nie będzie wymagało zmiany.
  4. Pamiętajcie, że nie wszyscy należą do rodzin super-bogatych, które mogą sobie pozwolić na wszystko. Nie twórzmy Mary Sue ani cierpiętników i męczenników. Są problemy, są osoby przegrane i wygrane, ale zachowajmy umiar w stanie pieniężnym i życiowym!
  5. Karta postaci powinna zawierać:
  • godność postaci; zajęcie (zawód lub nauka) postaci; 
  • datę i miejsce urodzenia; wiek; datę i miejsce zamieszkania; 
  • historię postaci; charakter postaci; wygląd postaci;
  • dodatkowe informacje (zainteresowania, miejsca pobytu), które mogą wspomóc w prowadzeniu wątku i ustaleniu powiązań;
Dobrze byłoby, gdyby imiona na blogu się nie powtarzały. Jest to dobre ze względu na to, że nie mylą nam się postaci i nie trzeba się zamęczać z odgadywaniem, o którą chodzi.

* Dyrekcja byłaby wdzięczna za wyjustowanie tekstu. Jest to wygodne, estetyczne oraz wygodniej się czyta. 

V. Estetyka
  1. Głównie tyczy się ona rodzaju i wielkości czcionki na blogu. Na ogół nie mam jakichkolwiek przeciwwskazań do użycia takiej, jaka nam się podoba. Jednak prosiłabym o użycie czytelnych czcionek, żeby nie zamęczać oczu. Przyjętą czcionką będzie - verdana.
  2. Jedyne, do czego mam zastrzeżenie - formatowanie tekstu. Znacznie estetyczniej i porządniej prezentuje się tekst wyjustowany, wyrównujący tekst z prawej strony; dobrze by było, gdyby nie zostało używane formatowanie środkowe, przez co nie czyta się za dobrze. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz